זה לא אגוזים, לא בדיוק אלפחורס – אבל זה טעים בטירוף! (ויש גם קו קוקוס מושלם באמצע)
התחלתי להכין עוגיות אגוזים רוסיות – עם הבצק הפריך והמילוי של ריבת חלב, אבל כשהריבה ברחה החוצה… הלב אמר: קוקוס!
אז יצאו לי כדורי אלפחורס עגולים ויפים – פריכים מבחוץ, רכים מבפנים, ומתוקים בדיוק כמו שצריך.
איך בדיוק מכינים? לכדורים השתמשתי בתבנית חצאי כדור קטנים, בואו לראות סרטון הכנה – פה באינסטגרם שלי
כדורי אלפחורס הכי יפים שיש
100 גרם חמאה קרה, חתוכה לקוביות קטנות 160 גרם קמח לבן 60 גרם אבקת סוכר 20 גרם שקדים טחונים קורט מלח 1 ביצה למילוי: ריבת חלב לציפוי (לא חייבים): קוקוס טחון ההכנה: מעבדים במיקסר עם וו גיטרה או במעבד מזון את החמאה, הקמח, אבקת הסוכר, השקדים והמלח לתערובת פירורית. מוסיפים את הביצה ומעבדים לכדור בצק. יוצרים מהבצק כדורים קטנים (במשקל 30-35 גרם) ומהדקים לתבנית סיליקון חצאי עיגול קטנים, כפי שרואים בסרטון. מחוררים מעט את הבצק ומכניסים להקפאה ל-15 דקות. מחממים תנור ל-160 מעלות. מוציאים את הבצק מהמקפיא ומכניסים לתנור. אופים כ-12 דקות עד שהבצק משחים. מוציאים מהתנור ומצננים. ממלאים את חצאי הבצק בריבת חלב ומצמידים כל שני חצאים. מגלגלים את פס החיבור בקוקוס טחון. שומרים במקרר.